Business case: Fieldservice Management bij ISAB
Logo ISAB

“Buiten de rijke functionaliteit die FieldAssist kent heeft ISAB gekozen voor FieldAssist omdat het systeem flexibel en toegankelijk is. Deze speerpunten waren uiterst belangrijk voor ISAB, die veel van haar opdrachten op projectbasis afwerkt. Ieder project met eigen specificaties, rapportages, opvolging etc.”
– Filip Merlevede, Managing Director ISAB

Onderneming:ISAB
Branche:ICT
Land:Belgie
Website:http://www.isab.be
ERP:FieldAssist stand-alone
Overige interfaces:Volledige integratie met grote opdrachtgever
Aantal planners:1
Aantal field service engineers:28
Gebruikte client hardware:Motorola ES400 PDA
Implementatie afgerond:2013: Release FA4.2
support

Over ISAB

ISAB is een merkonafhankelijke subcontractor voor technische diensten in de brede ICT sector. Zij zijn hoofdzakelijk gespecialiseerd in grootvolume opdrachten en het opvangen van piekperiodes bij hun opdrachtgevers. ISAB heeft 28 buitendienst technici in dienst die allemaal volledig digitaal werken met FieldAssist. Voor een van hun grote internationale managing printing opdrachtgevers hebben ISAB en FieldAssist een volledig geïntegreerd systeem (interface) gebouwd met MS Integration Services. De opdrachten die deze opdrachtgever geeft komen direct via de interface in FieldAssist binnen en worden verder volledig digitaal verwerkt; van de planner naar de technicus buiten en nadat de technicus alle benodigde informatie verwerkt heeft weer terug naar de backoffice. Hier wordt de order afgewerkt en digitaal gefactureerd naar de opdrachtgever.

Over FieldAssist

FieldAssist International B.V. ontwikkelt sinds de oprichting in 1999 Field Service Software. Wat ooit begon als een ‘digitale werkbon’ is uitgegroeid tot een innovatief softwarepakket met een brede standaardfunctionaliteit. FieldAssist wordt gebruikt in alle sectoren met een (service) buitendienst. Onze field service software is ontwikkeld voor het digitaliseren en organiseren van de planning van de buitendienst, van intake van de opdracht tot en met de afsluiting, met inbegrip van afhandeling van werkbonnen, het voorraadbeheer en overige administratie. Elk van deze activiteiten wordt efficiënt en overzichtelijk door onze softwareoplossing en een koppeling met uw ERP-systeem digitaal in kaart gebracht.

client2
  • Opdracht aanname

  • Opdracht planning

  • Opdracht uitvoering

  • Opdracht afronding

  • Reports

Opdracht aanname
  • Direct via de interface in de niet geplande opdrachten box
  • Via mail of telefoon, opdrachten worden aangemaakt in FieldAssist en komen in de niet geplande opdrachten box van de planner;
  • Via directe import in de database.
Opdracht planning
  • De planner heeft volledig inzicht in welke opdrachten nog niet gepland zijn en wat de werkdruk in het ‘veld’ is wat betreft opdrachten die gepland zijn en de status daarvan. Op basis daarvan kan hij nieuwe opdrachten inplannen.
  • Met ‘drag en drop’ kan de planner een opdracht slepen naar iedere technicus die daarvoor in aanmerking komt (afhankelijk van kennis en werkdruk van die technicus op dat moment). De opdrachten verdwijnen daarna van de niet geplande opdrachten box naar de geplande opdrachten box.
  • De technicus ziet de eerstvolgende keer dat hij op zijn Motorola ES400 kijkt dat er een nieuwe opdracht binnen gekomen is.
  • De technicus kan de opdracht openen en ziet alle gegevens van de betreffende opdracht. Als hij wil starten met de nieuwe opdracht en op de knop ‘reizen’ drukt start een navigatie op die hem naar de adres van de nieuwe opdracht leidt. Meteen start dan ook de reistijd van de technicus voor deze opdracht. Ook ziet de planner in het planbord dat de technicus gestart is met reizen naar de betreffende opdracht.
Opdracht uitvoering
  • Op het moment dat de technicus aankomt op het adres van de opdracht klikt hij op de icoon ‘start werk’. Op dat moment stopt de reistijd en start de werktijd voor deze order. Tevens ziet de planner in zijn scherm dat de technicus gearriveerd is bij deze opdracht.
  • Nadat de technicus de werkzaamheden uitgevoerd heeft kan hij alle gegevens met betrekking tot deze opdracht registreren: uitgevoerde werkzaamheden, inspecties, verbruikte materialen, eventueel losse documenten en/of gemaakte foto’s.
  • Met alle relevante gegevens op zijn scherm kan hij de opdracht laten tekenen door de opdrachtgever.
  • Alle data wordt gesynchroniseerd, de technicus vertrekt naar zijn volgende opdracht en de opdracht komt in de uitgevoerde opdrachten box van de planner.
Afronding
  • Via de interface worden de nodige gegevens van de opdracht verzameld, welke als import dienen voor de doorbelasting aan de betreffende opdrachtgevers.
  • Alle gegevens met betrekking tot de opdracht worden opgeslagen in een digitaal archief waaruit alles volledig opgevraagd kan worden.

Nodig FieldAssist uit voor een vrijblijvende demonstratie

Bedrijfsnaam (verplicht)

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Opmerkingen

Download de volledige business case

NEEM CONTACT OP

Vul onderstaande gegevens in dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search