Orderintake met FieldAssist software

Field Service Procescyclus

De procescyclus start bij een nieuwe order. De order kan zijn een onderhoudsbeurt, een controle, een reparatie of een inspectie. Gebruikt uw onderneming FieldAssist, dan wordt al bij deze eerste fase van de procescyclus de meerwaarde van de software voor uw planning en buitendienst duidelijk. Bij een nieuwe order opent uw planner bij de orderintake het FieldAssist Planboard. In de Microsoft Outlook ‘look and feel’ ziet de planner onmiddellijk welke buitendienstmedewerkers (field service engineers) in de gevraagde regio beschikbaar zijn en of hun vaardigheden (skill level matrix, eventuele certificeringen) matchen met de order. Vervolgens wijst de planner de order eenvoudig toe aan een field service engineer, via ‘drag & drop’. Direct na het toewijzen wordt de order gesynchroniseerd met het mobiele device (smartphone en/of tablet/notebook) van de field service engineer. Hiermee is de procescyclus gestart.

Praktijkvoorbeeld

John is field service engineer en zijn werkdag begint thuis tijdens het ontbijt. Hij pakt zijn Windows Phone of Tablet en ziet via de FieldAssist Client de orders die hij af moet handelen. Planner Paul heeft rekening gehouden met de aanwezige wagenvoorraad, dus John hoeft niet eerst langs het magazijn. Hij selecteert een order en navigeert met één druk op de knop naar zijn eerste bestemming. Eenmaal aangekomen verhelpt hij de klantvraag en registreert hij zijn werkzaamheden via de FieldAssist Client. Een foto of document koppelen aan de order doet hij probleemloos via bijvoorbeeld zijn Windows Phone. De opdrachtgever plaatst vervolgens een digitale handtekening onder de order en John kan verder met de volgende order.

order
Afhandelen van orders & inspecties

Orders digitaal afhandelen betekent dat er gebruik gemaakt kan worden van slimme functionaliteiten zoals een digitale handtekening, management attenties en memo’s. Ook in de workflow kan eenvoudig rekening worden gehouden met bepaalde parameters. Zo kan er op basis van installatietype, klant of tijdseenheid een automatisch gegenereerde inspectielijst worden gekoppeld aan een order. Géén overbodige papieren en handelingen dus, maar een optimaal service proces.

Voordelen FieldAssist voor orders & inspecties
  • Online opvragen van digitale orders, inspectielijsten en andere documenten
  • Order kan ter plekke afgerond en afgehandeld worden
  • Werkbonnen direct digitaal af te tekenen en uit te printen
  • Registratie van materiaalverbruik
  • Mutaties en updates direct in te voeren
  • Automatisering van tal van administratieve handelingen zoals: urenverantwoording, incassomachtigingen, facturatiegegevens
  • Administratieve gegevens automatisch beschikbaar
  • Plannen op basis van agenda, buitendienstmedewerker of urgentie
  • Creëer zelf vragen- en inspectielijsten
  • Voeg foto’s toe aan een order (back office <-> buitendienst)
NEEM CONTACT OP

Vul onderstaande gegevens in dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search